Zistite, akú CPM je a ako sa používa pri online rozpočte
Čo znamená CTZ?
CPM znamená Cost Per Mille a je ďalším spôsobom, ako hovoriť Cost per Thousand.
V tomto prípade je na webovej stránke 1000 zobrazení reklamy. Nemalo by sa zamieňať za iné podobné, ale odlišné pojmy vrátane CPC (Cena za kliknutie) a CPA (Cena za akciu / akvizíciu).
Čo je to reklama?
Niekedy známy ako zobrazenie alebo zobrazenie reklamy, jedno zobrazenie reklamy zodpovedá reklamnému serveru, ktorý sa volá v odpovedi na žiadosť o stránku z prehliadača používateľa. To je všetko a to je všetko. Niektorí ľudia si mylne myslia, že zobrazenia reklamy sú reklamy, ktoré sa používateľovi zobrazili (či si to všimli alebo nie), na webových stránkach alebo na inom online médiu. Je to fakt nesprávne.
Bohužiaľ, to tiež znamená, že štatistiky zobrazení reklám sú často nesprávne alebo úplne podvodné. Až 15 percent času sú zobrazené reklamy nesprávne. Potom sa zobrazujú reklamy z botovej prevádzky (bot je automatizovaný softvér, ktorý možno použiť na zvýšenie návštevnosti alebo ľudí SPAM), čo znamená, že žiadny fyzický používateľ nikdy nemal šancu vidieť reklamu.
Až 60 percent návštevnosti z reklamy pochádza z týchto robotov. A nakoniec, dochádza k podvodu v prípade reklamy. V tomto prípade bezohľadní používatelia skrývajú reklamy za inými reklamami, čo reklamné siete triekuje na reklamy s vyššou CTZ na web. Toto tiež zvyšuje počet zobrazení reklamy, čo inzerentov ešte viac spôsobuje.
Viac o tom môžete prečítať v tomto vynikajúcom článku Reida Tatorisa.
Ako znižuje CPM náklady na reklamu na vašich webových stránkach?
Povedzme, že máte webové stránky a chcete ich použiť na zobrazovanie reklám a zarábaní peňazí mesiac po mesiaci. No, budete musieť sedieť a zistiť, aký druh mesačného príjmu budete spokojní. Ak je vaša webová stránka nová a má relatívne malú návštevnosť, nebudete zarábať veľa peňazí, takže vaša CTZ bude veľmi nízka. Ak vaša webová stránka má vysokú návštevnosť, CPM bude vyššia.
Existujú dva rôzne typy sadzieb CPM - fixné a variabilné. Pevné sadzby sú jednoduchšie pracovať, pretože máte určitú hodnotu, ktorú je potrebné dať proti generovaným zobrazeniam reklamy. Variabilné CTZ sú o niečo ťažšie pracovať a tieto sadzby sa budú líšiť v závislosti od témy vašej webovej lokality, krajiny, v ktorej sa nachádzate, inzerenta atď.
Urobme nejaké rýchle matematiky. Máte webové stránky a je to priemerne 40 000 návštevníkov za mesiac, s celkovo 120 000 zobrazeniami na mesiac. Aký je váš web za vás?
No, pri CPM vo výške 5 USD (čo je mierne nad priemerom za rok 2017), vypočítate to takto:
120 000/1 000 = 120
120 x CPM $ 5 = 600 EUR
Viac ako 12 a vy sa pozeráte na webovú stránku s výmerou 7 200 dolárov v zisku z reklamy ročne.
Keď zoberiete do úvahy početné milióny zobrazení stránok, ktoré sa zobrazujú na niektorých webových stránkach každý mesiac, môžete vidieť, ako môže byť na niektorých webových stránkach ziskový marketing CPM. Naozaj, najúspešnejší prispievatelia v službe YouTube každoročne robí milióny dolárov len z časti výnosov z reklamy, ktoré služba YouTube zhromažďuje zo svojich stránok.
Ako a kde získať návštevnosť s reklamou CTZ
Ak ste si prečítali všetky uvedené skutočnosti a máte záujem generovať výnosy z CTZ prostredníctvom svojej webovej stránky, ďalšia logická otázka je "kde mám začať?"
Nebudete môcť jednoducho pristupovať k spoločnostiam a požiadať ich, aby začali umiestňovať reklamy na vaše stránky. Existujú webové stránky a firmy postavené na poskytovaní návštevnosti stránok, ako je tá vaša, a je veľmi jednoduché s nimi začať.
Niektorí z najlepších, s ktorými začať, sú:
- UberCPM
- AdBuff
- Media.Net
- Criteo
- Technorati
Vytvorte účty s niekoľkými z nich a experimentujte. Akonáhle nájdete program, ktorý dopĺňa vaše webové stránky a prináša dobré príjmy, držať sa s tým.